piątek, 1 kwietnia 2016

Cyber las - nawigacja ze smartfona

Długo szukałem jakiejś aplikacji z mapami topograficznymi, która pomoże w przedzieraniu się po leśnych ostępach. Instalowałem wszystko co wyglądało, że da radę... I potem szukałem dalej. Ostatnio zamulając na kanapie i myśląc już o wypadzie postanowiłem poszukać znowu. I znalazłem jakąś apkę, która w sumie zachęcająco nie wyglądała. Ale co mi tam... Nie spróbuję to się nie przekonam. Kurwa... Ale to jest fajna aplikacja!!! Testowałem ją pierwszy raz, ale jak na tą chwilę jestem zachwycony.  Mapy można wyświetlać w różnych wariantach : topo, orto, sateleitarna, śledzenie gps działa super... Chwilowo nic dodać, nic idt. Mapa topograficzna wyświetla każdą leśną drogę, każdy wodny ciek ( nawet taki, który wystarczy przeskoczyć susem ), bagno czy najmniejsze oczko wodne, ma pomiar odległości, można zaznaczyć punkty docelowe ( tu wada, bo tylko 3 ) i strzałeczka na mapie prowadzi Cię do owego punktu... Super. Aplikacja wykorzystuje mapy z "geoportalu". Daje on dostęp do profesjonalnych, bardzo dokładnych map satelitarnych Polski, gdzie Mapy Google i inne aplikacje wyświetlają całkiem rozmazany widok satelitarny. Jak wróciłem, to zrobiłem wywiad na temat autora. Jest to firma, która specjalizuje się w aplikacjach dla LP. i pracowników leśnych. Zainstaluj, sprawdź. mLas mini. Jest w sklepie Google play. Ale wiadomo. Nie ma jak to papierowa...

A tu trochę suchych danych od producenta:

  • wyświetlanie mapy gospodarczej
  • wyświetlanie zdjęć lotniczych i satelitarnych (mapa ortofoto)
  • wyświetlanie mapy topograficznej
  • wyświetlanie mapy UMP-pcPL
  • mapa szczegółowa Open Street Map
  • wyświetlanie danych z Leśnej Mapy Numerycznej (LMN) Lasów Państwowych
  • pomiary odległości oraz powierzchni
  • wyszukiwanie obiektów po adresie leśnym
  • wyświetlanie opisu taksacyjnego (siedlisko oraz drzewostan)
  • pozycja GPS - wyświetlanie i śledzenie pozycji
  • pomiar współrzędnych punktu wraz z możliwością udostępniania danych
  • wyświetlanie panelu informacyjnego podczas włączonego GPS
  • dodawanie punktów docelowych z możliwością udostępniania (funkcja GoTo)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz